I’m Possible

644211_391568050928940_1468524261_n

Înșelăciunea, acea micime a sufletului întâmplată celor găsiți slabi de soartă la ora cea mai neagră a timpului lor, trece prin om și îl lasă de cele mai multe ori inert, străin de sine și pustiit. Veștejită, îmi urmăream pașii și eram curioasă unde ajung. Erau niște pași pe care nu-i recunoșteam, deși știam că-s ai mei. Umblam, râdeam, respiram, uneori aveam senzația de vagă fericire, alteori mă mulțumeam cu firimituri de tine. Ochii străini din drumul meu mi-au zâmbit și mi-au promis. Nu știu ce, n-am știut nici atunci, dar i-am luat de mână și am mers cu ei pe un drum scurt, întunecat, întortocheat și urât. Când am dat drumul mâinii străine eram sfâșiată în bucăți diforme, lipite unele de altele, ca să par întreagă.

Minciuna, ambalajul murdar în care omul cu sufletul stâlcit își îmbracă micimile, se rupe la cea mai mică privire bine ațintită. Diformitățile mi s-au împrăștiat într-o zi peste tot, pe unele dintre ele le-am și pierdut, probabil mi-au căzut noaptea, când dormeam. Am mers mai departe, hâdă, cu ce mi-a mai rămas, dar eram așa de evidentă că nu m-am mai putut ascunde. Și atunci mi-a urlat pentru prima dată sufletul, atât de tare că am avut impresia că te-am lovit. Poate chiar am făcut-o, tu știi mai bine.

Vina este o bestie. Una vicleană, cu multe capete. Este o hienă care, pe măsură ce creşte, muşcă tot mai adânc şi râde, batjocoritor, tot mai tare. În dimineața aceea a mușcat pentru prima dată. Apoi te-am pierdut. Am aruncat în tine toate pietrele, credeam că tu ești eu. Tu le-ai primit și ai mers mai departe, tot mai departe. Eu am rămas aici și am crezut că nu mai trăiesc. Am supraviețuit luptându-mă cu mine, ținându-mi în pumni toate bucățile alea hâde, apoi a venit ziua în care te-am văzut din nou. Erai tu, acel tu al cărui suflet s-a contopit cu al meu. Și n-a fost făină, să se termine. Din ziua aceea am putut să merg mai departe, să încerc să vreau să trăiesc.

– Mami, e mai greu să știi că cineva trăiește, dar nu te iubește, decât să știi că nu mai e, dar te iubește.

Lasă un răspuns

