Pedeapsă

1038489-1280x1024-[DesktopNexus.com]

M-am săturat! Ling la rănile astea de atâta timp şi tot căscate precum nişte hăuri rămân. Iar când plouă e cel mai rău, parcă plouă cu sare. Îmi desenez dimineaţa câte un zâmbet pe chip şi plec cu el aşa, pe străzi. Uneori se transformă, precum păpuşa de lemn care voia să fie băieţel, în zâmbet real, alteori se şterge. Niciodată, însă, nu rămâne o zi întreagă – nici desenat, nici transformat. Gândurile sunt puse în ordine, dar cu unele dintre ele tot nu mă împac. Gândul neiubire e cap de listă. Nu neiubire – neiubire, că n-aş mai avea de ce mă juca de-a viaţa. Neiubire pe drumeagul ăla care s-a îngustat într-atât şi pe care au crescut atâtea bălării, că nici nu mai ştii c-a fost bulevard. Drumeagul ăla care duce la sufletul meu de femeie, ce stă ghemuită într-un colţ şi suspină ca o proastă, enervant şi neîntrerupt, de parcă altă treabă n-are. Şi-i tot zic: ieşi afară, cască ochii, lasă-mi zâmbetul pe chip toată ziua, că îl vreau, e al meu! Cine eşti tu să mi-l tot ştergi? Şi ea schiaună, ca un câine bătut şi hărţuit. Aş tăia bucata aia din mine. E nefolositoare şi mă înnebuneşte. Dar atunci ce aş fi? Îmi vine în minte o imagine cu o călugăriţă acră şi frustrată, niciodată împăcată cu gândul că e ce e şi nu-mi place imaginea. Dar asta aş fi, poate asta sunt deja. Poate şi monstrul din mine a apărut tot din pricina asta, din neiubire. Sau poate neiubirea a apărut din pricina monstrului. Oricât aş filosofa, nu ajung la nicio concluzie, aşa că m-am gândit să trec la nişte fapte, oricare ar fi ele. Şi dacă mă mai prind bâzâind pe aici, nu mă mai rujez o săptămână. Şi ştii că nu-mi place…

Lasă un răspuns

