Bine

unnamed

Sunt foarte mândră de mine azi! Mai am şi momente din astea – rare, dar mai am. Mă văd cumva mare, frumoasă şi foarte, foarte înţeleaptă. Şi asta pentru că, după ce am pritocit două zile – că aşa face omu’ când n-are bani, stă şi pritoceşte – şi la rece, şi la cald faptul că al meu copil s-a dus pe munte cu tatăl lui, iubita acestuia (că altfel n-am cum să-i spun) şi un prieten comun, am ajuns la concluzia că n-am nimic împotrivă. Am avut, ce-i drept, în ziua când s-a întâmplat tărăşenia, un fel de strângere de inimă combinată cu dorinţa de nestrăvilit de a scuipa pe cineva drept în ochi, dar nu pentru mult timp, că am scuipat aici, drept în ochii blogului meu frumos. Că oricât s-ar minţi cineva la un moment dat, când îl apucă una-alta, că nu ştie de ce, îţi zic eu, ştie. Aşadar am scuipat, am pritocit fără draci, iar azi, convingerea că într-adevăr nu am nimic împotriva nimănui, a venit sub forma unei ploi de mail-uri – o aversă, aşa, ploicică de vară, cum s-ar spune – de la prietenul comun, care, binevoitor, mi-a trimis poze din excursie. Bineînţeles că din excursia în care a fost copilul meu cel mare împreună cu tatăl lui, iubita acestuia (că altfel n-am cum să-i spun) şi prietenul comun, ce sens ar avea să-ţi zic că mi-a trimis poze din altă excursie?! Am deschis cu sete şi teamă (şi cu o înjurătură mică în vârful limbii – bă, tu-mi trimiţi MIE poze cu EA???) – sete să văd dacă-i tot iubita pe care o ştiam eu, teamă că e alta. Mi le-am potolit pe amândouă când am văzut, direct din prima poză, că e tot ea, doar cu altă culoare de păr şi cu spatele. A mai crescut. La propriu, că era fragedă tare. L-am iertat pe prietenul comun, pentru că, dragul de el, în intenţia lui bună, mi-a trimis numai poze în care ea e cu spatele, iar fi-miu, bărbată-miu, el, măgăruşul, câinele, celălalt câine şi alţi excursionişti necunoscuţi – cu faţa. Şi m-am uitat la poze fără urmă, umbră sau alte cuvinte care încep cu litera u de tristeţe, tremur nervos, tânguire sau alte cuvinte care încep cu litera t. Şi mi-am dat seama că mi-e bine că lui îi e bine şi că nu mă mai roade nimic. Cel puţin azi. Câtă dovadă de maturitate am putut să dau?! Îmi vine să mă pup singură pe frunte!

Lasă un răspuns

