În construcţie

untitled

Multă vreme m-am dispreţuit şi m-am uitat de sus la mine: eram proasta care greşeşte, care nu face nimic bine, care dezamăgeşte pe toată lumea, plictisitoare, insipidă şi tot ce-i mai urât pe lumea asta. Nu mă priveam în ochi prea mult, pentru că mă făceam să-mi plec privirile de ruşine în faţa mea. A fost o vreme când am simţit ură în starea ei cea mai pură. O simţeam peste tot: îmi zvârcolea măruntaiele, îmi încrunta sprâncenele şi-mi întuneca privirea. Îmi curgea prin vene, laolaltă cu sângele, ca o otravă ce ucide lent şi dureros. Îmi ştersese orice urmă de bunătate de pe chip şi mă făcuse să mă simt, pe lângă toate pe care le simţeam deja, rea. Şi atât de urâtă, că-ţi fereai privirea fără să vrei când mă vedeai. Credeam că uram pe altcineva: pe tine, pe ea, pe mama, dar, de fapt, mă uram pe mine. Într-o zi am deschis ochii larg şi m-am văzut. Mi-a fost milă. Mi-am lins rănile şi ura odată cu ele, până în altă zi, când o silă imensă de mine şi de mila mea m-a făcut să întrezăresc, printr-o gaură în zidul în care mă ferecasem, o cu totul altă lume. Am întins mâna să mă asigur că e reală şi am văzut că era. Am văzut că lucrurile nu trebuie să fie negre, pot avea ce culoare vreau eu. În altă zi cineva mi-a spus că am voie să greşesc şi că sunt frumoasă. Pe dinăuntru, acolo unde eu mă simţeam nemernică şi nevrednică. Toată lumea care se dăduse în lături, a început să se adune în jurul meu. La început n-am înţeles şi am crezut că vor să mă devoreze. I-am crezut însetaţi de sânge proaspăt de suflet rănit. Am crezut că-s aceiaşi care atunci s-au întors cu spatele. Dar i-am lăsat – mă săturasem de închisoarea în care mă băgasem singură – şi am văzut că nu cer nimic. Ba mai mult, am văzut că mă vor pe mine şi că, dintr-un motiv de neînţeles, mă plac. I-am lăsat să mă privească şi să-mi vorbească. I-am privit şi le-am vorbit şi eu. Încă nu au fugit şi nici nu dau semne că ar vrea să o facă.  Şi am ajuns azi, cu privirea limpede, cu sufletul bun, cu cărămida pusă peste altă cărămidă şi cu prieteni. Clădesc!

Lasă un răspuns

