Omul care nu voia să fie lider (2)

tumblr_lrja0rvb1D1qbb77eo1_500

V-am spus şi vă repet: mă enervează motivaţionalii, ăia de fac cursuri de vândut aer sau, mai degrabă, nimic, ăia penibili care fac pe interesanţii şi dau impresia că-s deţinătorii tuturor secretelor. Şi vă repet pentru că, contabilă cum sunt, mi-au căzut ochii pe o factură care zice: avans prestări servicii pentru cursul (şi acum atenţie maximă!) „clientul – un prieten pentru totdeauna” (unaaa, unaaa, unaaa – că-i cu ecou, desigur). Şi eu care nu ştiam unde să-mi găsesc preieteni pentru totdeauna-una-una! Acum am aflat. Şi-am mai aflat şi cât costă aşa ceva şi, normal, m-am enervat. De ce să trebuiască să plăteşti ca să afli cum să-ţi faci prieteni pentru totdeauna-una-una? Şi cine îţi garantează că şi reuşeşti? Ştiu că viaţa-i grea şi concurenţa-i dură, astfel încât rişti în fiecare secundă (în care în loc să-ţi pui creierul la contribuţie, te duci la cursuri de aberaţii scumpe) să-ţi pierzi prietenii în favoarea altora care deţin secrete din astea, dar parcă e prea de tot. Şi culmea, proşti nu-s motivaţionalii, ci gură-cască ăştia de-i plătesc. Normal că nu le cresc nici vânzările, nici numărul de prieteni pentru totdeauna-una-una şi ajung să se minuneze cum aşa. Mai ales că, dacă-l vedeţi pe domnul motivaţional pe care eu, din nefericire, am avut dezonoarea de a-l întrezări plus auzi pentru câteva minute (aspect jegos, barbă ţepoasă şi neîngrijită, tabagist cu degete galbene, dinţi şi duhoare asemenea), vă cam ia cu  leşin. Nici măcar costumul necesar nu-l are în dotare. Şi am auzit, fără să vreau, că îi învaţă pe ăştia slabi de înger, pe lângă cum să-şi facă din bietul client, bff, şi cum să trăiască să le fie bine şi să facă bani. S-au ales, desigur, cu o greaţă maximă în comportament, cu ceva furtişaguri mărunte la activ şi cu un spaţiu mare în jurul lor. Cine să vrea să fie luat de sus de nişte găinari încrezuţi? Şi COR-ul se îmbogăţeşte pe zi ce trece cu tot mai multe meserii din astea, practicate de oameni din ăştia. Iar nouă, muritorilor fără pretenţii de cucerire a pieţelor pline de potenţiali bff, ne este de neconceput cum de există atâtea carcase goale pe pământul ăsta. Şi-ncetăm să ne mirăm, doar ne revoltăm, dar strigătul nostru nu mai are putere, pentru că molima s-a răspândit prea mult.

Lasă un răspuns

