Plecări

Un alt mare neajuns al meu este faptul că nu ştiu să plec. Nu ştiu când, pentru că în optimismul meu uneori din cale afară de stupid şi fără limite, sper mereu în rezolvări pozitive ale celor mai fără ieşire situaţii. Aşadar, stau şi caut soluţii, întorc problema pe toate părţile, aştept întoarceri de situaţii, revelaţii şi alte manifestări mai mult sau mai puţin rupte de realitate până în ceasul al treisprezecelea, apoi mă întorc la ceasul cel dintâi şi reiau procesul, pentru că nu ştiu nici cum să plec. Cum pleci de lângă un om lângă care ai stat o parte mai mare sau mai mică din viaţa ta, lângă care ai plâns, ai râs, pe care l-ai iubit şi în care ai crezut? Apeşi, pur şi simplu, pe clanţă, deschizi uşa şi pleci? Pentru că de o plecare mai puţin fizică nici nu poate fi vorba. Sau, cel puţin, nu atunci când mai ai de luptat şi de sperat.

Aşa se face că niciodată plecările nu au fost ale mele. Au fost ale lor şi, oricât de dureroase au fost, tot n-au durut cum ar fi sfâşiat dacă le-aş fi făptuit eu. Dacă aş fi călcat eu în picioare, conştientă, tot ce am construit la un moment dat. Dacă m-aş fi negat pe mine, cea din urmă cu ceva timp, când lucrurile erau bune sau dacă aş fi constatat că ce am simţit la un moment dat a fost, de fapt, o impresie. Pentru că eu nu construiesc niciodată castele de nisip decât din nisip şi nu-mi râd niciodată sufletul când iubeşte şi când se dă tot.

Eu am fost doar cea care a închis uşa în urma lor, atunci când am putut. Când nu mai era nimic care să intre sau care să iasă, ci doar un mare curent care-mi vâjâia inoportun pe la urechi. Când toate erau oable şi fără întoarcere, în locuri bine definite în timp şi spaţiu şi când nu mai exista nicio umbră care ar fi putut întuneca, fie şi în treacăt, ceea ce ar fi putut să vină.

Lasă un răspuns

