Uneori

Stau înfăşurată în şalul gri şi lung, pe scaunul gri şi neprimitor, cuprinzând cu amândouă mâinile cana fierbinte de ceai aromat din care mă pregătesc să sorb de vreo cinci minute lungi de gânduri. Ferestrele mi-s pline de zăpadă şi atât de triste, că-mi vine să le deschid, să le scutur şi să le las să-şi picteze la loc vârfurile de brazi, şi turla bisericii, şi acoperişurile roşii, adormite sub plapuma albă după care tânjeam anul trecut. Dar acum nu îmi mai pasă nici de zăpadă, nici de lipsa ei, ci doar de secundele care se lungesc incomensurabil, transformându-se în cuvintele astea care aleargă prin capul meu, lungi şi ele. Şi mi se pare că nu mai ştiu să cuprind depărtarea, să te ating cu gândul meu, în care locuieşti numai tu, ca într-o casă ce am construit-o din mine special pentru tine, şi să-mi iau cele trebuincioase până atunci. Şi mi-e dor. Nu mai ştiu altceva, nu mai pot altceva. Ţi-am spus că dor vine de la durere? O durere pe care o pot, de data asta, pentru că tu eşti, dar, totuşi, o durere. De care nu pot scăpa. E ca zăpada asta care-mi acoperă geamurile şi-mi întunecă încăperea, apăsându-mă şi făcându-mă să rulez la nesfârşit acelaşi gând, aceleaşi imagini pe care deja le-am uzat şi încep să se vadă blurat, aceeaşi ameţeală dulce care-mi inundă mintea de la primul te iubesc încoace, în timp ce aceiaşi fluturi nebuni şi albaştri înnebunesc iar şi iar de fericire. Şi cu cât mă doare mai tare, cu atât o strâng mai tare în jurul meu, să nu o pierd, să nu te pierd… Iar dacă crezi, cumva, că numai jumătate din mine doare de dor, te înşeli. Dor eu, toată.

Lasă un răspuns

