Rămâneri

Moartea face parte din viaţă, aşa se spune şi, deşi nu o înţeleg şi nu mă pot gândi la ea fără accese de panică, ieri m-au pus un pic pe gânduri spusele cuiva: unui coleg i-a murit un prieten, tânăr, evident, că altfel n-ar fi poposit gândul ăsta atâta în capul meu, şi foarte repede – la două săptămâni după ce a fost diagnosticat cu leucemie. Am lăsat un pic la o parte fobia pe care o am în legătură cu asemenea oribile porcării ale vieţii şi m-am concentrat asupra altui lucru: colegul meu era terminat (cum altfel poţi să fii în astfel de împrejurări?!) şi deborda de o energie un pic nelalocul ei pentru o zi întunecată şi apăsătoare de ianuarie.

Mi-am adus aminte de noi trei – prietenele mele şi eu – cum ne-a trebuit aproape un an de manifestări dezaxate ca să acceptăm moartea prietenei noastre şi l-am privit cu un pic de îngrijorare pe colegul meu, căruia n-o să-i fie uşor un timp de acum încolo. În mintea lui, singurul lucru care i-ar lipsi dacă ar muri mâine, ar fi că n-a futut destul. Aşa, pe şleau. Şi-a propus ca de acum înainte să nu ierte nimic şi i-a spus şi nevesti-sii să facă la fel. Fiecare se agaţă, în faţa morţii, care are prostul obicei de a deveni stupid de reală şi de implacabilă de fiecare dată când i se întâmplă cuiva drag şi mai ales tânăr, de tot felul de nimicuri, care, însă, dacă stai să le analizezi la rece, sunt antiteza morţii. Noi beam, râdeam, dansam pe mese, el fute tot de prinde – lucruri care te fac cât se poate de viu. Un fel de ritual care alungă moartea prin simplul fapt că numai dacă eşti viu îl poţi înfăptui.

Când a murit prietena noastră, eram prea tânără ca să mă gândesc la ce mi-ar lipsi mie dacă aş muri mâine. Acum, însă, nu mai sunt aşa tânără şi, deşi n-am făcut multe din lucrurile pe care mi-aş fi dorit să le fac, mi-ar lipsi doar oamenii pe care îi iubesc. Atât de sfâşietor, încât cred că aş rămâne să-i bântui. (Doar v-am spus că nu ştiu să plec.)

Lasă un răspuns

