Bobul de mazăre

Am dormit prost și m-am trezit târziu, în dimineața asta mohorâtă. În casă e cald și bine, iar sub norii de afară se adăpostește lumea încă adormită. E liniște, acea liniște pe care vrei să o împarți, egoist, doar cu tine. Pe suflet îmi stă aşa, ca un bob de mazăre sub o mie de saltele – orice aş face, tot îl simt. Şi dacă reuşesc să-l scot, se face altul, tot aşa, ca un bob de mazăre sub o mie de saltele – orice aş face, tot îl simt. Oare sunt o prinţesă?

Mi-am promis că îmi iau concediu şi stau toată ziua în pijamale, beau cafele, fumez ţigări mentolate şi scriu. Şi poate va ninge şi nopţile vor fi albe şi luminoase. Poate bobul de mazăre va dispărea și mă voi simți precum dimineața asta: mohorâtă și liniștită. Dar, pe lângă bobul de mazăre, mai am de ceva timp și un of pe suflet: mi-e teamă că n-am iubit-o destul pe mama. Mi-e teamă că undeva, pe drum, m-am pierdut de ea ca un copil care se rătăceşte pe stradă. De atunci trăiesc cu sentimentul că mi-e dor de ea, că n-o mai găsesc. Că aş iubi-o dacă ar fi lângă mine, aş iubi-o mai mult. Am acuzat-o de toate eşecurile mele, de felul sucit în care sunt, de faptul că nu mă pot deschide ei, dar nu i-am mulţumit mai deloc că nu m-a părăsit niciodată. Nu m-am chinuit niciodată s-o înţeleg, am răcnit că nu mă înţelege ea pe mine, că e de datoria ei, doar, nu?! Nu am văzut-o niciodată om, doar mamă – mama mea. Ştiu că a fost mulţumită de viaţa ei. Nu fericită, dar mulţumită, la naiba, doar l-a avut pe tata, cel mai minunat om de pe pământ. Ştiu că şi-ar fi dorit mai mult, şi-ar fi dorit, în primul rând, ca mama ei să-i fi spus că o iubeşte. Sau să fi simţit că mama ei o iubeşte. Dar bunica era o femeie rece şi, din câte îmi amintesc, singura fiinţă care o făcea să fie caldă eram eu. Eu, nepoata ei de la orfelinat.

Sunt în pijamale, cafeaua s-a răcit în fața mea, țigările mentolate sunt sus, pe frigider, și scriu. Mi-am luat concediu.

Lasă un răspuns

