nu mă lăsa să-mi fie dor

untitled

întâi vin ploile. dis-de-dimineaţă, după un vânt năprasnic ce a vuit toată noaptea şi a zdrăngănit tablele de la gurile de aerisire de pe bloc. zdrang! zdrang! vuuuuuuuuu… toată noaptea. am stat şi am ascultat.

primăvară de primăvară îmi iau bucuria în pumni şi reuşesc să o zdrobesc de fiecare dată. niciodată nu îi dau drumul să zboare. e a mea şi mi-e teamă să nu o pierd, aşa că ajung să o strâng atât de tare, că nu mai rămâne nimic din ea. cam ca atunci când eşti atât de fericit, că îţi vine să plângi. emoţii alandala.

ştii senzaţia aia când îţi scapă ceva printre degete? aşa mă simt eu mereu. acum am totul, acum n-am nimic. uneori am totul fără să am nimic: atunci mi-e bine, cald, linişte. alteori n-am nimic, deşi am totul. paradoxal, având în vedere că ţin pumnii strânşi, să nu-mi scape nimic.

afară e o vreme sinistră, de primăvară. un cer gri-bleu-metalic, de primăvară. m-am întrebat mereu cum de anotimpul ăsta nebun şi capricios poate naşte cele mai delicate, minunate, parfumate flori. cum de poate transforma lumea asta ternă şi fleoşcăită, înmuiată încă în iarnă pe la marginea trotuarelor, într-o explozie de culori? cred că încep să înţeleg: tocmai pentru că este nebun şi capricios. e ca o babă dochia care are prea multe pe suflet şi le dă jos una câte una: una roz, una mov, una galbenă, una albă – le plânge. aşa le plânge ea.

primăvară de primăvară îmi iau bucuria în pumni.

întâi vin ploile.

apoi pleci tu.

ştii senzaţia aia când toate îţi scapă printre degete? timpul, viaţa, primăvara asta…

Lasă un răspuns

