Tăiş

Eşti tăioasă, mi-ai spus, iar eu m-am întors pe tăişul drept şi mi-am dorit să nu mai fiu deloc. La fel cum am devenit invizibilă atunci când lumea s-a întors cu spatele ca şi când n-aş fi existat niciodată. Poate nici n-am existat, de unde să ştiu eu?!

De unde să ştiu eu cum eşti tu?, mi-ai spus, iar eu m-am mirat. De unde să știi tu cum sunt eu? Stau goală în faţa ta, despuiată de tot ce m-a acoperit vreodată, dezarmată până în măduva oaselor și a sufletului. Sunt vreo doi oameni pe lumea asta în fața cărora am stat așa, iar unuia dintre ei i-am fost prea mult. Sau prea puțin. Celălalt ești tu. Uneori sunt încă invizibilă, dar tu accepți oamenii așa cum sunt.

Eu accept oamenii așa cum sunt, chiar dacă sunt complet diferiţi de mine, mi-ai spus. Iar eu, nu. Eu vreau să-i schimb, să mi se modeleze perfect și să nu aibă alte păreri. Iar dacă nu, îi arunc. Am aruncat mulți oameni, e adevărat, mai ales pe cei care se încăpățânau să stea cu spatele singura dată când am strigat din toți rărunchii ajutooooooooooooooor!. A fost singura dată. Mi-am închipuit că nu sunt singură pe lume. Apoi mi-au împietrit cuvintele pe limbă și urletul mi s-a făcut scut. Mi-am împletit o armură groasă, ca nimeni, niciodată, să nu mă mai poată răni. Să nu mă mai poată vedea. De ce interpretez așa tot ce spui?

De ce interpretezi așa tot ce spun?, m-ai întrebat, iar eu mi-am dat seama pentru a mia oară că unele răni nu se vindecă niciodată. Unele cuvinte se duc direct în hăurile lăsate de oamenii pe care i-am scos de acolo și i-am aruncat. Oamenii ăia n-au avut rădăcini deloc. Nu a fost nevoie să-i smulg, au ieșit singuri. Iar eu i-am aruncat înapoi în viețile lor, pentru că în a mea nu mai aveau niciun rost. Niciun loc. Asta a durut cel mai tare. De ce interpretezi așa tot ce spun?, m-ai întrebat, iar eu m-am gândit că știi de ce. Pentru că așa mă doare.

Pentru că acolo te doare, mi-ai spus, iar eu am crezut că ai înțeles.

Lasă un răspuns

