Condițional. Optativ. Perfect

img_20161021_233015.jpg

M-aș opri să fotografiez toate frunzele, toți copacii, toate casele care ascund povești, toți norii, dar sunt grăbită. M-aș fi oprit dacă n-aș fi trecut deja pe lângă ele. Mi-aș fi culcat inima pe o frunză, să se odihnească, mi-aș fi pus gândurile într-un buzunar cu fermoar, să nu iasă și aș fi stat așa, fără inimă și fără gânduri, până când pașii mi s-ar fi oprit, cuvintele mi-ar fi tăcut, ochii mi s-ar fi închis, mâinile mi-ar fi căzut cuminți pe lângă corp și m-aș fi făcut una cu frunzele și copacii, cu casele și norii pe care sunt prea grăbită să-i fotografiez. Și aș fi stat așa până s-ar fi făcut liniște. Apoi mi-aș fi pus inima la loc, aș fi deschis fermoarul și aș fi lăsat gândurile să zboare aiurea. Dar pentru că sunt atât de grăbită, nu o să fac asta niciodată.

Lasă un răspuns

