Fracții

– Te rog să fii atent la școală, să înțelegi fracțiile alea.

– Da. Doamna, ieri, a tăiat un măr cu foarfeca. În jumătate și apoi în sferturi, ca să ne arate.

Dacă doamna, ieri, ar fi tăiat un măr cu cuțitul în jumătate, apoi în sferturi, totul ar fi trecut neobservat. Așa…

– Cum, mă, să taie mărul cu foarfeca?! Tu auzi cum sună?

Tot așa, cu ani în urmă, stând inconfortabil pe canapeaua confortabilă, am auzit fără să-mi vină să cred următoarele cuvinte:

– Dacă vrei să-ți fie bine, trebuie să joci teatru.

– Cum, mă, să joc teatru?! Tu auzi cum sună?

Îmi găsesc sinceritatea ca fiind o calitate. Poate cea mai mare pe care o am. Cândva, pe drum, am încetat să mai mint, oricât de aiurea ar părea. Oricum, expresivitatea chipului meu m-ar da de gol, așa că nu văd rostul. Nici pe mine nu pot să mă mint. Mă prind cu minciuna instantaneu și mă revolt atât de tare împotriva mea, că-mi vine să nu mă mai uit în ochii mei niciodată. Cât despre teatru, nu am jucat niciodată, cu toate că am avut o perioadă destul de lungă în care mi-am dorit să mă fac actriță. Apoi Karl Lagerfeld. Apoi profă de engleză.

– Mami, știi ce-mi place mie la doamna?

– Ce? Ce? Ce?

– Că uită.

10 gânduri despre „Fracții

  1. Eu mint de rup. dar numai cind vind sau cumpar ceva. Ba mai mint si la serviciu, cind „se cere” Tot aici joc si teatru, desi mai bine spus, joc acel joc pe care daca nu-l stii, te autoelimini. 😉 In rest nu ma bag pentru ca n-am o memorie de Apple si mi-e teama ca la o a doua istorisire s-ar putea ca povestile sa nu mai concorde si sa ma fac de fecale. Dar e la fel de adevarat ca de multe ori mint prin omisiune 😆

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ai început atât de mișto că am vrut să mă opresc acolo. Cum să zici cu atâta sinceritate că minți de rupi?! 😀
      Ei, vezi, exact despre acel joc e vorba, iar eu refuz cu încăpățânare să-l joc, deși îl știu.
      Cât despre mințitul prin omisiune… ăsta e perla mințiturilor 🙂

      Apreciază

  2. Șocând, gestul tău va fi ținut minte.
    Jucând teatru, mai ales când este vizibil că joci teatru, vei șoca, deci vei fi ținut minte. Te vei simți bine? Asta depinde foarte mult de ceea ce-ți dorești.
    Spunând adevărul… Adevărul rănește uneori, doare. De aceea el este adesea înlăturat de cei care se complac în starea de neadevăr.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Eu nu vreau să fiu ținută minte, vreau doar să fiu împăcată cu mine. Normal că nu începi să împrăștii adevăruri încolo și încoace doar pentru că le știi, dar nici să minți ca să acoperi ceva ce mai devreme sau mai târziu va fi descoperit și te va lăsa, în cel mai bun caz, lipsit de încrederea celorlalți, nu e de dorit. Deci, da, o problemă cu probleme 🙂 Sau nu. Depinde foarte mult de ceea ce-ți dorești, așa cum ai spus.

      Apreciat de 1 persoană

  3. Viata limitata la perceptia celor cinci simturi primare,mostenite genetic,este o înselatorie,relativa,efemera,falsa,moarta,asemanatoare cu a oricarui mamifer din regnul animal.Diferenta o face ratiunea,capacitatea de a tine sub control instinctele simturilor primare.
    Privind însa lumea contemporana si sistemele legilor omenesti în ansamblu,se observa la scara planetara o decadenta si pierdere a valorilor autentice vitale înscrise în codul genetic al celulei vii,direct proportionala cu dezvoltarea inteligentei artificiale,virtuale,înselatoare,ucigatoare de suflete inocente,de care lumea întreaga este atrasa cu o forta irezistibila,ucigatoare de constiinte,si suflet,modificând structura moleculei ADN,îmbolnavind fiinta letal la nivel fizic,si psihic,prin semnale subliminale,imperceptibile,facând din om o masa amorfa (zombie) controlata de la distanta de cei ce au ca scop reducerea natalitatii,limitarea demografica,selectarea si asuprirea speciei umane,homo sapiens sapiens,facând din om papusi,sclavi actori,controlati de câteva familii de miliardari „papusari”fara sentimente,ipocriti si egoisti. Singura solutie ramâne BOICOTAREA FACEBOK-ului,si a comunicarii virtuale care a dezumanizat OMUL,aceasta superba si minunata creatie a IUBIRII ABSOLUTE !
    Divide et impera,este deviza „lor” !
    Scuza-mi te rog comm.,cam lung ! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

